вторник, 10 май 2011 г.

Бърз и лесен шоколадов сладкиш

Имам една стара тетрадка с рецепти, започната от баба ми и продължена от майка ми. Отдавна не я бях прелиствала, но вчера се оказа, че не разполагам с много време, а ми се искаше да направя нещо сладичко за празника. Т.е. трябваше ми нещо бързо и лесно. Разглеждайки рецептите попаднах на една, която беше записана от баба, леко попроменена от майка ми. Казвам го не случайно, защото всичките му съставки могат да се разбъркат само на ръка, без миксер. И хубавото е, че става винаги, много е мекичък, остава леко влажен. След като го бях направила няколко пъти, разбрах, че се предава сред по-възрастните дами и всъщност се знае от мнозина, разбира се под различно име. Предлагам го на вниманието ви:
burz_6okoladov_sladki63.jpg

Продукти:

Чаената чаша е с вместимост 200 г

- 3 яйца
- 1 ч. ч. захар
- 2 малки прахчета ванилия (аз сложих едно пакетче ванилена захар)
- ½ ч. ч. олио
- 1 ч. ч. сладко (най-хубаво става с вишни, аз сложих от кайсии)
- 1 ч. ч. вода
- 1 ч. ч. счукани орехи
- 2 ч. ч. брашно
- 1 пакетче бакпулвер
- 1 ½ ч. л. канела
- 2 суп. л. какао

Приготвяне:

Пресяваме брашното с бакпулвера, канелата и какаото. Яйцата разбъркваме със захарта и ванилията. След това към тях добавяме олиото и отново бъркаме. Следват орехите и сладкото. Започваме да добавяме от брашнената смес. След половината от брашното добавяме половината чаша вода, разбъркваме добре и после другата половина брашно и останалата вода. Разбъркваме всичко и изсипваме в намаслена и набрашнена тавичка, ако е йена, може и така. Печем за около 40 минути на предварително загрята на 160 градуса фурна. Оставяме да изстине добре в тавичката и след това режем на парчета по желание.

Забележка: Не прекалявайте с печенето, като при кекс, хубаво е сладкишът да остане леко влажен. Може да се използва различно сладко или конфитюр, правила съм го с вишни, кайсии, печени ябълки. През зимния период, около коледните и новогодишните празници, може да се добави и малко, на върха на ножа, смлян карамфил и малко индийско орехче, за да може сладкиша да придобие специфичния вкус на коледните сладкиши. Може да му се направи глазура или да се остави просто така.

burz_6okoladov_sladki610.jpg

burz_6okoladov_sladki62.jpg

Няма коментари:

Публикуване на коментар